رسانه ی دیجیتال به مثابه ی سلاحی استراتژیک

پنجشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۳، ۰۴:۴۹ ب.ظ


امروزه شبکه های خبری از جمله راه کار های صهیونیست ها برای خبر پراکنی و جعل و تحریف اخبار جهان به نفع خود می باشد ، این قبیل رسانه ها در فضای اینترنتی به فریب کاربران با روش های مختلف مشغول هستند به طوری که اخیرا دیپلمات‌ها و کارشناسان رسانه ای رژیم صهیونیستی در طرحی فوریتی به بررسی این پدیده ی جدید یعنی رسانه‌های اجتماعی و دیجیتالی پرداخته اند
رسانه ی دیجیتال به مثابه ی سلاحی استراتژیک

دنیایی که امروزه در آن به سر می بریم ، دنیای ارتباطات واطلاعات است و رشد فزاینده ی ارتباطات ، فن آوری های اطلاعاتی ، گسترش رسانه های اینترنتی و مجازی و ... ، باعث تغییر ماهیت تهاجم کشورهای استکباری به کشورهای هدف ، از حالت جنگ نظامی و سخت (Hard war ) به جنگ نرم(soft war ) شده است.

وسایل مهم ارتباطی درقرن حاضر انواع متنوعی دارند که دو مورد آنها از همه مهمتر اند: "ماهواره ها" یکی از این وسایل هستند که همچنان در حال رشد و گسترش اند ، ماهواره ها نسبت به وسایل ارتباطی و روش های سنتی ارتباط ، دارای مزیت های بسیاری هستند ؛ از جمله آن می توان به وسعت پوشش ، انعطاف پذیری و ظرفیت بالای حمل پیام اشاره کرد. این وسیله نوین می تواند حجم بالایی از پیام ها و علائم الکترونیکی را به تمام نقاط جهان منتقل کند ؛ در عین حال ، از این وسیله ارتباطی برای پخش برنامه های تلویزیونی ، پیش بینی وضعیت آب و هوا، حفاظت از محیط امور نظامی و جاسوسی استفاده می شود .

آنچه در مورد ماهواره ها دارای اهمیت است ، قدرت نفوذشان در کشورها ، از طریق پخش برنامه های تلویزیونی است که مخاطبان با هزینه ای اندک می توانند از طریق تهیه دریافت کننده، به تعداد زیادی کانال دست یابند.

اما دیگر وسیله ی پر قدرت ارتباطی "رسانه های دیجیتال" هستند رسانه‌های دیجیتال ، فضایی تعاملی ، سریع ، دارای بازخورد فوری و در برخی موارد بی ‌واسطه را برای مخاطبان فراهم می‌سازند و امکانات و تجهیزاتی را پیش روی مخاطبان قرار می دهند که بسیار متنوع و دارای انعطاف است و یک کاربر مسلط به این رسانه‌ ها می ‌تواند آرای متنوع و امکانات و ظرفیت‌های رسانه‌ یی مختلفی را در اختیار داشته باشد.

بنابراین رسانه‌ های دیجیتال ، هم ابزار محسوب شده و هم در ماهیت فرهنگی تاثیرگذارند ؛ به عبارت دیگر، از جنبه ابزاری چون قادر به برقراری صورت‌های مختلف ارتباطی ‌اند ، امکان نشر پیام‌های فرهنگی بیشتر فراهم می شود.

در این میان سال ها است که صهیونیست ها سردمدار این قبیل حملات بوده اند اما در دهه های اخیر این روند رو به افزایش گذاشته و سرعتی بیش از پیش به فعالیت های آن ها بخشیده به طوری می توان تهاجم صهیونیست ها به وسیله این دو نوع رسانه را به سه دسته ی عمده تقسیم نمود :

اول) رشد قارچی شبکه های خانوادگی به زبان های فارسی :

رشد قارچی شبکه های خانوادگی به زبان های فارسی ، حدود سه سال است که با هدف تخریب بنیان خانواده و با به نمایش گذاشتن فیلم های خانوادگی کار خود را به طور رسمی آغاز کرده و در ورای این فیلم ها و سریال ها راه و روش های خیانت ، لذات غیر اخلاقی و بی بند و باری را به مخاطبین می آموزد.

دوم) ترویج رسانه های دیجیتالی :

این قبیل رسانه ها در فضای اینترنتی به فریب کاربران با روش های مختلف مشغول هستند به طوری که اخیرا دیپلمات‌ها و کارشناسان رسانه ای رژیم صهیونیستی که دائماً از صلح به عنوان یک ابزار دم می زنند در جلسه ‌ای با عنوان "رسانه دیجیتال به مثابه سلاحی استراتژیک" گرد هم آمدند و به بررسی این پدیده ی جدید یعنی رسانه‌های اجتماعی پرداختند و در همین راستا وزارت امور خارجه ی اسرائیل تیمی را برای فعالیت در فضای مجازی اینترنت با هدف بهبود تصویر این رژیم ایجاد کرد این گروه مامور انتشار اخبار مثبت از اسرائیل است ، این وظیفه بر عهده افرادی می باشد که به تازگی فارغ التحصیل شده اند یا سربازانی که به تازگی ، خدمت وظیفه عمومی را به پایان برده اند.

سوم) شبکه های خبری :

شبکه های خبری از جمله راه کار های صهیونیست ها برای خبر پراکنی و جعل و تحریف اخبار جهان به نفع خود می باشد و در این جهت به تازگی "آوی بنایاهو" سخنگوی ارتش  رژیم صهیونیستی ، اعلام کرد  که در ظرف مدت یک سال ، شعبه ی رسانه ‌ای و اینترنتی جدیدی در تیپ سخن ‌پراکنی نیروی دفاعی این رژیم تاسیس خواهد شد که تحقیقات برای یافتن اشخاص مناسب شروع شده است تا بتوان آنها را تبدیل به "جنگجویان رسانه ای جدید" کرد ، آینده روابط عمومی به حوزه ی وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی بستگی دارد ؛ تنها با این اقدام می توان بر فعالیت‌های فراوانی که برای مشروعیت‌ زدایی از اسرائیل صورت می گیرد غلبه کرد .


رسانه ی دیجیتال به مثابه ی سلاحی استراتژیک

و آخرین شلیک صهیونیست ها در این برهه ی زمانی این است که یهودیان و گروههای صهیونیستی بر آن هستند تا شبکه ای را به سبک الجزیره برای پوشش اخبار مربوط به رژیم اسرائیل راه اندازی کنند ، "الکساندر ماشکویچ" رئیس کنفرانس سالیانه پژوهش اسرائیل از رهبران یهودی در واشنگتن اعلام کرد که یک شبکه خبری بین المللی برای طرفداری از رژیم صهیونیستی راه اندازی خواهد کرد و این شبکه به لحاظ کارکرد مانند الجزیره و بی. بی. سی خواهد بود.

"ماشکویچ" که پیشتر رئیس کنگره یهودیان اوراسیا نیز بوده گفت: این شبکه "خبری" خواهد بود و برنامه های خود را به زبان های انگلیسی، فرانسه، عربی و اسپانیایی پخش خواهد کرد ، وی در عین حال ادعا کرد که هدف او از ایجاد این شبکه تبلیغاتی نیست بلکه صرفاً گفتن ان چیزی است که وی از آن به "حقایق" یاد کرد.




این رهبر صهیونیست بدون اشاره به تاریخ راه اندازی شبکه و حتی نام آن ، تنها به این مشخصه اشاره کرد که  این شبکه خصوصی و مستقل خواهد بود ، ما آماده یک برنامه کاری هستیم و طی سه تا چهار ماه یک برنامه معرفی در اسرائیل خواهیم داشت و استعداد هایی را از دیگر شبکه ها از جمله بی. بی. سی. و سی. ان. ان. و هر کس دیگری به خدمت خواهیم گرفت ، زیرا که اگر ما در این جنگ مقابله نکنیم بازنده خواهیم ماند.

بنابراین با توجه به سه اصل مذکور که از وسیع ترین برنامه های رهبران صهیونیست در راستای انحراف افکار عمومی و تخریب آن ها می باشد مشاهده می شود که گردباد رسانه ای با چه ظرافتی افکار عمومی را گیج و گمراه نموده به طوری که تمییز حقیقت با مشکلاتی انبوه روبرو شده و جز با افزایش بصیرت و آگاهی نمی توان از "گردباد جنگ نرم" به سلامت خارج شد.

 فرآوری: آزاده مرنی

بخش ارتباطات تبیان

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۲۶
نادر حقانی شمامی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی